Ponawiam prośbę o robienie również mapy adaptacji, to może bardzo pomóc. Zamierzam uporządkować te dane i przesłać gdzie trzeba, może coś wymyślą.
[O2] wspomaganie ruszania pod górę
Zwiń
X
-
To jeszcze moja:
11 3B 20 1C 09 22 00 00 88 0E 04 E6 90 20 00 40 2C 00 1.6 MPI bez HHC 1K0 907 379 AD
11 3B 40 1C 09 22 00 FD 88 0E 02 E6 90 1E 00 41 31 00 00 1.8 TSI DSG HHC 1K0 907 379 AJ
11 3B 40 1C 09 22 00 00 88 0E 02 E5 90 1E 00 41 A9 00 1.8 TSI DSG bez HHC 1K0 907 379 AP
11 3B 40 1C 09 29 00 FC 88 0E 02 ED 90 1A 00 41 31 00 00 1,8 TSI z DSG i HHC 1K0 907 379 AJ
11 3B 40 1C 09 24 00 FF 88 14 02 ED 90 1B 00 41 31 00 00 1,8 TSI z DSG bez HHC i bez TPMS 1K0 907 379 BE
11 3B 20 1C 09 22 00 02 88 0E 04 E5 90 1B 00 41 30 00 00 1,9 TDI bez HHC i bez TPMS 1K0 907 379 AS
11 3B 20 1C 09 23 00 FA 88 13 04 E5 90 22 00 41 6D 00 1,9 TDI z HHC 1K0 907 379 AE
11 3B 20 1C 09 2A 00 FD 88 0F 04 E5 90 1D 00 41 68 00 1,9 TDI bez HHC 1K0 907 379 AD
11 3B 40 1C 09 29 00 FB 88 14 02 E7 90 19 00 42 30 00 00 2.0 TDI bez HHC 1K0 907 379 AH
11 3B 40 1C 09 23 00 FD 88 12 02 E9 90 22 00 42 34 00 00 2.0 TDI bez HHC 1K0 907 379 AH
14 3B 60 1C 09 25 00 FC 28 0B 06 E9 90 1D 00 42 34 08 00 RS 2.0 TDI DSG bez HHC i z TPMS 1K0 907 379 AS
i jeszcze mapa adaptacji ( 1,8 TSI DSG bez HHC ) - kanał 58 wygląda ciekawie
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Enriquez, jak tak patrzę na te kodowania to przychodzi mi do głowy jeszcze, że trzeba by pomyśleć o innych rzeczach, które wpływają na kodowanie układu ABS. Na pewno będą to: rodzaj hamulców ( 280 w 1,6 i 1,9; 288 w 1,8 i 2,0; 312 w RS ), TPMS, XDS ( podobno tylko w RS ). Jak pogrupuje się auta tak jak ja to zrobiłem ( silnikami ) to wychodzi kilka zależności.
Pierwsza sprawa to rodzaj hamulców. Najbardziej pasuje mi, że to bajt 2 ( liczone od lewej, pierwszy jako zerowy ): 20 - 280; 40 - 288, 60 - 312mm.
Bajty 1, 3, 4, 6, 12, 14 są identyczne dla wszystkich...
Z kolei Bajty 0, 8, 17 są identyczne dla wszystkich oprócz RS-a.
Oczywiście to tylko takie dywagację... Trzeba by się zastanowić co jeszcze może wpływać na kodowanie ABS/ESP i ew. uwzględniać to w opisie auta.
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Myślę, że następnym krokiem bęzie zrobienie zrzutów z Lcode, w zależności od kodowania szesnastkowego i porównanie tego z pojazdami z HHC. Myślę że zaznaczenie jednego ptaszka w kodowaniu powoduje odblokowanie odpowiedniej adaptacji, czyli na przykład moje i Twoje kodowanie musi różnić się czymś, co powoduje odblokowanie kanału 58.
Jak na razie problem leży również w tym, że nikt, kto ma HHC nie był łaskaw zrobić mapy adaptacji.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Enriquez, właśnie mnie olśniło :shock: , że przecież mam w firmie SII z HHC i TPMS. Jak tylko dziewczyna dojedzie to podłączam i zobaczymy co wyjdzie!
EDIT:
Spojrzałem na stary sterownik ABS-u MK60 to jeszcze tam do kodowania dochodzi rodzaj zawieszenia i typ silnika, przy czym:
1,4 / 1,6 to jedna grupa,
1,9 TDI / 2,0 FSI / i wszystkie automaty to druga grupa,
2,0 TDI to trzecia grupa.
Co pasowało by z kolei do bajtu 15: 40 - 1 gr., 41 - 2 gr., 42 - 3 gr.
Panowie, którzy wrzucali te kodowania, jeśli macie możliwość sprawdzenia czy był dodatkowo TPMS to dajcie info to się uzupełni!Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
OK. Już dopisuje.
BTW. W zamówieniu SII pakiet ESP+HHC+TPMS jest oznaczony jako "PAR" - nie wiem czy to tylko oznaczenie dilerskie czy stricte ETKA-owe, ale możecie spojrzeć na wlepkę w aucie czy macie coś takiego. Jeszcze to sprawdzę...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
No i mam mapę adaptacji z SII 1,8 TSI manual z HHC i TPMS i różni się od mojego tylko kanałem 49 ja mam 0 ( deactivated ) a SII ma 1 ( enabled ). Pytanie czy dotyczy to HHC, czy TPMS, czy jeszcze czegoś co przeoczyłem. W każdym razie chwilowo nie próbowałem zmienić u siebie na 1, poczekam aż ktoś zaryzykuje :szeroki_usmiech
Zaraz ogarnę tabelki i wrzucę całość
EDIT: Na końcu listy dołożony SII
Mapa adaptacji OIIFL
Mapa adaptacji SII
I jeszcze mapa adaptacji OII FL RS ( widać, że pojawia się XDS )
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
W sobotę się umówiłem na VASA do Seata więc poproszę o zakodowanie HHC (jadę w sumie zakodować kierę do obsługi MFA - nie maxi dot). Jak się da to luz, jak nie to nie. Jak macie jakieś pomysły co jeszcze mógłbym sprawdzić do dawać znaka. Od razu mówię, że nie mam sprysków i nie będzie opcji potestowania długości, częstotliwości, czasów itp. Choć kto wie.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriqueznie będzie opcji potestowania długości, częstotliwości, czasówprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
zrobię scana i mapy adaptacji przed i po to się porówna i tyle
[ Dodano: Wto 18 Sty, 11 16:37 ]
Zrobiłem porównanie kodowań dla poszczególnych bajtów.
Na zielono zaznaczyłem kodowania dla HHC.
Niestety na razie nie znalazłem zależności takiej, że wyłacznie dla samochodów z HHC są zaznaczone te same bity w danym bajcie.
Coś z pracy mam przyblokowany i nie mogę zuploadować do imageshacka.
Ani tutaj...
[ Dodano: Wto 18 Sty, 11 16:46 ]
[ Dodano: Wto 18 Sty, 11 17:05 ]
Eureka.
Wchodzę do Adaptacji i co widzę?
Jedyna możliwa teoretycznie adaptacja to HHC !
Inna sprawa, że niedostępna, ale widzę światło w tunelu.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
kross12
-
Zamieszczone przez Enriquez...
Koawal 2002, mógłbyś uwzględnić powyższe kodowanie w Twojej tabelce?
Tak na gorąco z głowy:
- kodowanie na pewno musi uwzględniać rodzaj zawieszenia: standard / sportowe. Jak ktoś z listy kodowania ( poza oczywistym RS-em ) zamawiał sportowe to niech da znać.
- prawdopodobnie także ori hak może wpływać na kodowanie ESP, jak wyżej, pisać
- możliwe też, że typ skrzyni ma znaczenie ( manual / automat )
Myślę, że bajt 16 można sobie darować jeśli chodzi o HHC ( patrzę po mojej OII i SII identyko silniki i sterowniki z końcówką BE ) bo mamy potwierdzone z kilku źródeł TPMS na 2 bicie ( czyli +4 ) i o tyle dokładnie się różni mój SII od OII ( 35 do 31 ).
BTW. Bajt 15 pierwsza liczba: 4 = EU/LHD, 8 = GB/RHD
BTW2: zmieniłem kodowanie 49 kanału z 0 na 1 ( ENABLED ), zobaczymy co będzie ( HHC się nie spodziewam :roll: )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz